02 August 2010

Kenyataan Media DPPNJ

Polis memberikan arahan kepada pengerusi majlis iaitu sdr Khairul Faizi Ahmad Kamil (Ketua DPPNJ) untuk menghentikan majlis majlis ceramah kerana majlis ini tidak diberikan permit.
---------------------------------------------------
KENYATAAN MEDIA
2 Ogos 2010, 21 Syaaban 1431
(No rujukan : PAS/DPP.12/2.07(14/10)

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor ingin melahirkan kekesalan atas tindakan pihak POLIS yang telah menghalang Ceramah Pakatan Rakyat yang sepatutnya diadakan di Sungai Tongkang, Rengit, Batu Pahat Sabtu 31 Julai lalu.

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor menyeru agar pihak POLIS berpegang teguh dengan prinsip keadilan dan Perlembagaan Malaysia yang membenarkan diadakan perhimpunan di Premis Persendirian. DEWAN PEMUDA PAS NEGERI JOHOR ingin mempertegaskan bahawa Premis yang diserbu oleh pihak POLIS Sabtu lalu adalah Premis Persendirian milik Parti Islam Semalaysia dan Pihak POLIS tidak sewajarnya bertindak melampaui peruntukan undang-undang semata-mata untuk menggagalkan ceramah yang dirancang oleh Pakatan rakyat.

DEWAN PEMUDA PAS NEGERI JOHOR mengharapkan agar pihak POLIS memberi ruang yang adil kepada semua parti politik untuk menyampaikan aspirasi masing-masing memandangkan parti UMNO dan Barisan Nasional mendapat ruang yang seluas-luasnya di media cetak dan elektronik arus perdana, maka sewajarnya ruang yang sangat terhad di pentas-pentas ceramah ini tidak dihalang bagi memberikan gambaran baik masyarakat dunia akan keadilan demokrasi di Malaysia. Tindakan drakonian POLIS dalam menghalang ceramah Sabtu lalu pasti memberikan imej yang kurang sihat di mata dunia akan keadilan system Demokrasi di Malaysia.

DEWAN PEMUDA PAS NEGERI JOHOR sekali lagi menyeru agar Pihak POLIS benar-benar mengamalkan Profesionalisme dalam melaksanakan tanggungjawab mereka.

Sekian

Mohd Faizul Bin Mohd Salleh

Setiausaha

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor

1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK