13 February 2008

PAS Yakin Pertahan Senggarang

DUN Senggarang satu-satunya kerusi yang dimenangi oleh PAS pada pilihanraya yang lalu. Kemenangan yang berpunca dari masalah teknikal itu berjaya meletakkan calon Pas. Dr Ramli Md Kari menjadi wakil rakyat Pas pertama di negeri Johor.

Setelah tamat sepenggal menjadi wakil rakyat (sehingga tamat hari ini), menjadikan wakil rakyat DUN tersebut menimba pengalaman dan bekerja keras dalam memastikan amanah yang dipikul terlaksana dengan jaya.

Dr Ramli Md Kari ketika dihubungi berkata, persepsi rakyat khususnya Senggarang terhadap pembangkang sudah berubah. Sudah ramai rakyat yang mula sedar akan kelemahan parti pemerintah.

Dalam tempoh perkhidmatan beliau, diakui terpaksa bekerja keras bagi menambat hati penduduk dan rakyat tempatan yang selama ini sudah sebati bersama BN.

Namun, Pas tidak patah semangat dan terus menjalankan amanah yang diberikan Allah dengan sebaiknya. Antara perkara penting yang dapat diketahui, wakil rakyat BN sebelum ini tidak pernah turun ke akar umbi seperti rumah ke rumah bagi mengetahui kondisi sebenar rakyat. Mereka hanya mendengar laporan-laporan dari penghulu dan kebiasaannya, penghulu akan bercakap yang baik-baik sahaja bagi menjaga reputasi sendiri.

Beliau juga menambah, penerimaan rakyat termasuk kaum cina amat positif dan amatlah tidak mustahil untuk PAS mengekalkan kemenangan di DUN tersebut.

Antara aktiviti beliau selama berkhidmat di DUN Senggarang adalah seperti menziarahi surau dan bersolat Jumaat secara bergilir di seluruh Masjid di Senggarang. Aktiviti ini adalah aktiviti yang dapat mendekatkan pemimpin bersama rakyat yang mana sebelum ini tidak pernah diamalkan oleh BN.

Untuk Pilihanraya kali ini, Dr Ramli berkata sekurang-kurangnya 55% Pas akan menang di DUN Senggarang, tetapi tidak mustahil peratusan itu akan menjadi lebih banyak.

Beliau kerap kali mengatakan 'mood rakyat telah berubah!!' -dppnj

No comments: