05 February 2007

NISA', RUQAYA & BURQINI


Pagi tadi saya telah terbaca dalam UM berita tentang 'Burqini' iaitu pakaian renang yang menutup aurat ya ngkini membolehkan wanita Islam berenang dan bersantai di pantai dengan selesa.

Agensi Berita Nasional Australia (AAP) dalam laporannya hari ini menyebut burqini yang sudah dijual kepada lebih 9,000 wanita di Sydney, disokong oleh Majlis Islam Australia dan Mufti Australia.

Ketika memperagakan burqini pada “Surf Life Saving Australia” (SLSA) semalam, Laa Laa, 20, dari Mekah berkata, pakaian daripada kain polyester itu yang menutup aurat dari kepala hingga kaki, memberikan kebebasan kepada wanita Islam untuk berenang di pantai dan pada masa yang sama mematuhi tuntutan agama.

Saya telah menghantar SMS kepada Kak Mastura agar Nisa' menjadi peneraju kepada pakaian ini kepada wanita Islam di Malaysia. Alhamdulillah...nampaknya cadangan tersebut akan dipanjangkan.

Kejayaan Nisa' membawa juara 200 meter Sukan Asia Doha ke Kelantan pada 17-18 Februari 2007 sememangnya sangat dinanti-nantikan oleh peminat sukan olahraga yang ingin melihat sendiri bagaimana penampilan seorang juara wanita ISLAM yang menutup aurat ketika sedang bertanding.

Mudah-mudahan Nisa' akan terus gemilang dalam usaha NISA' untuk melahirkan generasi yang mengagungkan agama, mencintai ilmu & berakhlak mulia.

Kepada wanita yang masih berusia 15 - 40 tahun, ambillah peluang ini untuk menyertai Nisa'.

Layari http://www.webnisa.net/

No comments: