10 November 2009

Mana Laporan Siasatan SPRM?

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor telah menghantar sepucuk surat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Cawangan Johor sebentar tadi sebagai surat susulan kedua yang dihantar kepada SPRM untuk mendapatkan maklumat terkini hasil siasatan yang telah dibuat oleh Pemuda Pakatan Rakyat (PR) Negeri Johor pada 7 September 2009 yang lalu.

http://dppnjohor.blogspot.com/2009/09/laporan-pemuda-pakatan-rakyat-johor.html

Surat susulan pertama telah dihantar kepada SPRM Cawangan Johor pada 5 Oktober 2009 yang lalu namun sehingga ke hari ini masih lagi tidak ada maklum balas.

Saya melihat bahawa perkara ini ada sesuatu yang besar kerana ia melibatkan angkaan nilai Kayu balak ini adalah di antara RM 3 hingga 5 billion. Projek ini telah dibahagikan kepada dua bahagian iaitu 10,010.25 hektar Hutan Simpanan Kekal Terosot di Johor yang dibahagikan kepada 6 syarikat swasta dan baki 27,871.31 hektar diperuntukkan kepada 3 buah Badan Berkanun.

Namun, sehingga ke hari ini masih lagi belum mendapat jawapan balas daripada SPRM.

Saya tidak menolak sebarang kemungkinan untuk membawa perkara ini ke sidang Parlimen setelah mendapatkan persetujuan daripada rakan-rakan Pemuda PR Johor dalam masa terdekat ini.

Mungkin isu tanah seluas ini tidak sepenting sumbangan lembu kepada penduduk di Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur sehingga kes ini tidak diberikan perhatian.

No comments: