26 January 2010

Kenyataan Media - SIASATAN TERHADAP BLOG MENGHINA ALMARHUM SULTAN JOHOR PERLU DISIASAT SECARA MENYELURUH

KENYATAAN MEDIA
(26 Januari 2010 , 10 Safar 1431)
No rujukan : PAS/DPP.12/2.07(05/10)

TAJUK

SIASATAN TERHADAP BLOG MENGHINA ALMARHUM SULTAN JOHOR PERLU DISIASAT SECARA MENYELURUH

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) meminta supaya pihak Polis menyiasat mana-mana juga blog yang terlibat dalam isu penghinaan Almarhum Sultan Johor dan penghinaan terhadap Allah. DPPNJ memohon jangan hanya menyiasat blog-blog yang tertentu sahaja sedangkan banyak lagi blog lain yang terlibat.

DPPNJ menyokong kenyataan DPP Wilayah Persekutuan yang menggesa polis turut menyiasat mana-mana penulis blog dan facebook yang menghina Almarhum Sultan Johor.


Sebagai contohnya, seorang blogger yang mengunakan nama samaran “Gutter Malaysia” di url: guttermalaysia.blogspot.com/ telah membuat satu artikel biadap dengan tajuk “Sultan of Johor is Dead ! Bravo!”. Artikel ini bukan sahaja menghina Almarhum Sultan tetapi turut menghina penganti baginda dan, Sultan Ibrahim dan Allah. Beberapa komen biadap juga terdapat dalam artikel berkenaan.


Diharapkan Pasukan Siasatan Khas Polis membuat siasatan serius terhadap isu ini kerana masih terdapat lagi blog atau laman web yang menghina Almarhum Sultan tetapi belum disiasat.


Tujuan DPPNJ mendesak pihak polis bertindak adalah supaya mana-mana blog tidak sewenang-wenangnya menulis sasuatu perkara sensitive yang mengguris hati semua pihak.


Sekian


PEMUDA PENGGERAK PERJUANGAN


Yang benar,


KHAIRUL FAIZI BIN AHMAD KAMIL
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
http://minda-kembara.com/
http://www.facebook.com/khairul.faizi1

No comments: