18 July 2008

Konsert Inul Live In Johor Bahru dibatal- Tahniah kepada semua pemuda!

JOHOR BAHRU 17 Julai – Hasrat ribuan peminat Inul Daratista untuk menyaksikan tarian goyang gerudinya tidak kesampaian apabila konsert istimewa beliau yang dijadualkan diadakan di sini pada Sabtu ini dibatalkan.

Pegawai Daerah Johor Bahru, Mohd. Jaffar Awang berkata, pembatalan konsert Inul Live In Johor Bahru yang dijadual berlangsung di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, Larkin itu disebabkan ia tidak mendapat persetujuan pelbagai jabatan.

‘‘Saya telah berusaha mendapatkan persetujuan daripada pelbagai jabatan malangnya kesemua jabatan tidak menyokong.

‘‘Jadi, atas pertimbangan itu, kita pula tidak keluarkan permit konsert dan ini bermakna ia terpaksa dibatalkan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ditanya adakah punca pembatalan konsert itu berkaitan penampilan artis berkenaan yang terkenal dengan tarian goyang gerudinya, Mohd. Jaffar mengakui ia merupakan salah satu faktor.

Sementara itu, Pengarah Urusan IMS Prima Sdn. Bhd., Nasir Abu Bakar selaku penganjur konsert menjelaskan, ia ditunda sehingga pihaknya mendapat lokasi lain di ibu negara.

Menurutnya, konsert itu dirancang untuk mengubati kerinduan warga Indonesia di negara ini terhadap penyanyi kesayangan mereka itu.

Beliau berkata, pihaknya menyasarkan untuk menarik kira-kira 8,000 penonton dan tiket-tiket berharga RM50 dan RM100 telah dijual kepada orang ramai.

Sumber -Utusan Malaysia

No comments: