12 August 2006

KESIAN KHAIRY...UMNO SEMAKIN ROSAK & TERUS DIROSAKKAN

Bila saya membaca berita yang disiarkan oleh BERNAMA, saya melihat bahawa UMNO semakin bimbang dengan cabaran yang mereka alami sekarang ini iaitu cabaran dalaman. Pimpinan UMNO kini semakin bimbang dan sudah mula hilang kepercayaan kepada pimpinan dan ahli UMNO sendiri.
Kesian Khairy Jamaludin, Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia. Mengikut laporan Bernama beliau telah menyebut di dalam perasmian persidangan perwakilan Pergerakan Pemuda Umno bahagian Kuala Kedah semalam bahawa :-

i. Pergolakan dalaman Umno akan memudahkan tugas pembangkang untuk menagih sokongan rakyat bagi mencapai cita-cita perjuangan mereka. Beliau menyebut bahawa pembangkang tak perlu buat apa-apa jika Umno dalam keadaan tidak menentu.

Faizi : Kenyataan Khairy ini membuktikan bahawa memang pergolakan dalaman UMNO sedang menggigit kedudukan UMNO yang sedang diserang oleh ahli UMNO.


ii. Pemimpin dan anggota Umno mengutamakan perpaduan dan berusaha mengelak sengketa dalaman parti itu.

Faizi : Dalam sebuah organisasi, perpaduan sangat penting tetapi jika persengketaan tidak diselesaikan, perpecahan akan berlaku. Masalahnya, kenapa punca sengketa tidak dikenalpasti?. Adakah Khairy menganggap ahli UMNO tidak pandai menilai masalah mereka sendiri?.


iii. Khairy berharap para pemimpin dan anggota parti itu tidak memaparkan masalah dalaman parti secara keterlaluan sehingga membuka ruang yang lebih luas kepada perjuangan pembangkang.

Faizi : Khairy nak beritahu bahawa memang UMNO sedang menghadapi masalah dalaman tetapi jangan bising-bising sangat, diam-diam sahaja.


iv. Beliau turut mengingatkan para pemimpin dan anggota parti supaya tidak mempertikaikan kedudukan presiden Umno Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Beliau menegaskan bahawa jika Presiden yang juga merupakan Perdana Menteri Malaysia dikhianati, bermakna kita menjejaskan Negara.

Faizi : Khairy, Khairy...apa yang sebenarnya beliau ingin 'ajar' pemuda UMNO. Duduk diam-diam walaupun pemimpin buat salah?. Bila berlaku pertikaian sudah tentu ada sebabnya. Lebih baik Khairy mengajar pemuda UMNO menegur pemimpin yang melakukan kesilapan, jangan jadi "YES MAN" sepanjang masa hanya kerana nak jaga kedudukan.

No comments: