23 October 2006

PERUTUSAN IDIL FITRI KETUA PEMUDA PAS JOHOR

Perutusan
(23 Oktober 2006)

Bagi pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) saya ingin mengucapkan selamat Hari Raya Aidilfitri, hari kemenangan bagi mereka yang telah berjaya mengharungi Ramadhan dengan jayanya serta dipenuhi dengan mengerjakan ibadat dengan penuh ketaatan kepada Allah SWT, melakukan perkara yang disuruh dan meninggalkan perkara yang dilarang.

Kejayaan mengharungi sebulan Ramadhan dengan amal ibadat mestilah diteruskan dan bukannya terhenti dalam bulan Ramadhan sahaja.

Saya menyeru kepada diri saya dan teman-teman seperjuangan, dalam kegembiraan kita menyambut Idilfitri ini, kita juga perlu sentiasa menyedari bahawa masih ramai lagi yang menyambut hari yang mulia ini dengan linangan airmata dan kesedihan.

Saudara-saudara kita di Afghanistan, Iraq, Palestin, Lubnan dan di seluruh dunia yang mengalami peristiwa peperangan sudah semestinya tidak dapat untuk merasai nikmat hari raya seperti kita.

Begitu juga dengan keluarga tahanan ISA yang masih lagi menunggu kepulangan suami dan ayah mereka yang masih belum kunjung tiba. Anak-anak masih menunggu dipintu rumah setiap saat mengharapkan ‘keajaiban’ dihari terakhir dalam bulan Ramadhan ini walaupun harapan tersebut semakin menipis dan semakin pudar.

Saya juga mengharapkan agar teman-teman pemuda PAS diseluruh negeri Johor agar tidak leka dengan berhari raya kerana masih banyak lagi amanah dan tugas yang perlu kita lakukan. Pilihanraya Umum boleh berlaku pada bila-bila masa, lebih-lebih lagi apabila kita terlalu terleka.

Usaha untuk Menjana Kebangkitan Rakyat yang kita telah sama-sama ikrarkan di dalam Muktamar DPPNJ yang lalu mestilah dijelmakan dengan usaha yang semaksima yang mungkin.

Akhir kata, DPPNJ memohon maaf di atas apa jua keterlanjuran kata dan perbuatan. Mudah-mudahan Allah akan memberikan kita kekuatan untuk mengharungi perjuangan ini.


Sekian, wassalam

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
019-7701830
http://dppnjohor.blogspot.com/

No comments: