14 March 2006

DEWAN RAKYAT (KERAJAAN ISLAM HADHARI) TOLAK USUL BINCANG PENYIARAN KARIKATUR NABI MUHAMMAD S.A.W

KENYATAAN MEDIA
(14 Mac 2006)

TAJUK :

Dewan Rakyat (KERAJAAN ISLAM HADHARI) Tolak Usul Bincang Penyiaran Karikatur Nabi Muhammad S.A.W

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) mengucapkan tahniah kepada Kerajaan Islam Hadhari Malaysia terus melakukan kejutan kerana menolak usul untuk membincangkan isu penyiaran karikatur Nabi Muhammad S.A.W oleh pihak media luar Negara petang tadi.
Speaker Tan Sri Ramli Ngah Talib ketika menolak usul yang dikemuka oleh Salahudin Ayub (PAS-Kubang Kerian) berkata walaupun isu berkenaan ialah perkara khusus dan berkepentingan orang ramai tetapi bukan lagi isu yang perlu disegerakan.

Ini kerana, katanya isu itu telah berlaku sejak September tahun lalu dan walaupun turut berlaku di negara ini kerajaan telah mengambil tindakan sewajarnya.
Ramli berkata Mesyuarat mengakui perbuatan media Barat itu merupakan satu penghinaan kepada agama Islam dan boleh mengancam keselamatan.
Beliau juga menegaskan Mesyuarat tidak boleh menerima alasan kartunis dan akhbar berkenaan yang beranggapan perbuatan mempersenda dan mencemuh sesuatu agama adalah hak kebebasan mereka.

Penolakkan usul ini telah memberi gambaran sebenar sikap kerajaan terhadap agama Islam dan kesungguhan mereka untuk mempertahankan Rasulullah.

Terbongkarlah sedikit demi sedikit penipuan kerajaan pimpinan Pak Lah yang selama ini cuba meyakinkan orang Islam di Malaysia bahawa Malaysia adalah sebuah Negara Islam dan melaksanakan Islam.

Sekian, wassalam.

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
019-7701830
http://dppnjohor.blogspot.com/

No comments: