29 March 2006

KONVENSYEN PEMUDA BA NEGERI JOHOR

KENYATAAN MEDIA
(29 Mac 2006)

TAJUK :

KONVENSYEN PEMUDA BARISAN ALTERNATIF (BA) NEGERI JOHOR


Buat Julung kalinya, Jawatankuasa Pemuda BA Negeri Johor akan mengadakan konvenyen pertamanya pada 2 April 2006 ini.

Jawatankuasa yang telah diwujudkan pada 26 Julai 2005 sebelum ini telah pun mengadakan beberapa kali aktiviti bersama dalam menangani isu bersama seperti krisis air yang melanda rakyat Johor pada tahun 2005 yang lalu.

Jawatankuasa Pemuda BA Negeri Johor telah bersetuju memilih tajuk MEMBINA PERPADUAN MENJANA KEBANGKITAN sebagai tema konvensyen kali pertama ini. Membina Perpaduan akan memfokuskan perancangan yang lebih rapi untuk memantapkan lagi hubungan di antara anggota Pemuda BA Johor. Menjana Kebangkitan akan lebih menjurus kepada gerakerja untuk menjana kebangkitan rakyat khususnya dengan pelbagai isu yang berlaku sekarang ini termasuklah isu kenaikan harga minyak.

Konvensyen ini akan diadakan di Hotel Kelana, Skudai. Perasmi pembukaan adalah Tuan Haji Aminuddin Bin Huda selaku Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Johor manakala perasmian penutup akan disempurnakan oleh Ketua Angkatan Muda Keadilan iaitu Sdr Ezam Bin Mohd Noor.

Dua kertas kerja akan dibentangkan sepanjang konvensyen ini dijalankan. Diakhir konvensyen ini, satu resolusi akan diputuskan untuk tindakan bersama.

Diharapkan agar konvensyen pertama ini mampu mendatangkan kebaikan kepada Pemuda BA Johor dan rakyat negeri Johor.

Sekian, wassalam.

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Pengerusi
Jawatankuasa Pemuda BA Negeri Johor
019-7701830

No comments: