11 March 2006

GABUNGAN RAKYAT MEMBANTAH KENAIKAN HARGA MINYAK

Alhamdulillah, pada 8 Mac 2006, satu taklimat khas telah diadakan untuk merangka beberapa strategi yang akan dilaksanakan oleh satu jawatankuasa khas untuk memberikan kesedaran kepada rakyat di Johor terhadap kesan yang bakal dihadapi setelah harga jualan minyak diesel/petrol dinaikkan sebanyak 30 sen.
Antara yang akan dilakukan adalah :
i. Pengedaran fasa kedua Risalah kesedaran Kesan kenaikan harga minyak dan sebab2 kerajaan menaikkan harga minyak. Risalah fasa pertam telah diedarkan pada 3 MAc 2006. Saya telalh menerima beberapa SMS daripada pembaca risalah yang pertama dan saya ingin paparkan kepada semua SMS2 tresebut :
SMS 1 : Saya baru terbaca risalah yang anda kasi. Saya amat bersetuju dengan pendapat anda.Sekarang ini baru saya tersedar dari tidur yang saya ditipu oleh kerajaan sendiri. Teruskan perjuangan anda untuk menyedarkan masyarakat akibat dari kenaikan harga minyak....(disertakan dengan plet kereta tetapi saya tidak akan siarkan)
SMS 2 : Abang Faizi, saya salah seorang penduduk di Malaysia, saya sokong dengan bantahan ini, mudah2an abang berjaya, Apa sekarang kita patut buat? Yang ikhlas pengguna minyak yang kecewa.
Apabila menerima SMS yang menyokong tindakan kami membantah kenaikan harga minyak ini, saya rasa bersemangat untuk meneruskan perjuangan walaupun masih ada pihak yang menganggap bahawa tindakan PAS ini 'tidak bersyukur' dan tidak berterima kasih dengan kerajaan tetapi terus menerus menabur fitnah.
Insya Allah, risalah kedua sedang dicetak sebanyak 50 ribu keping dan sedang menunggu masa untuk diedarkan di kawasan-kawasan. Saya akan cuba upload di blog ini untuk memudahkan pembaca sekelian menyebarkannya kepada orang lain.
ii. Siri ceramah kesedaran telah pun disusunoleh Abang Mazlan kita selaku Ketua Lujnah Penerangan PAS Johor dan saya difahamkan beberapa ceramah telahpun dibuat. Tarikh ceramah yang lain akan disiarkan nanti. Harap bersabar yee...
iii. Pertemuan dengan persatuan2 atau badan2 yang terlibat dengan perkhidmatan seperti bas, lori dan kereta sewa/teksi.
Saya dan rombongan DPPNJ sebelum daripada ini telah berjumpa dengan seorang Pengerusi Persatuan teksi di Johor dan beliau telah melahirkan rasa ketidak puasan hati dengan tindakan kerajaan menaikkan harga minyak baru2 ini. Beliau menyebut bahawa tidak mustahil pilihanraya akan datang rakyat akan bertindak terhadap BN. Tapi yang paling menarik sehingga memeranjatkan kami, beliau mendedahkan bahawa beliau adalah AJK UMNO di salah sebuah Bahagian di JOHOR!!!

No comments: