14 April 2006

ISU JAMBATAN MALAYSIA - SINGAPURA

Posted by Picasa Pada 12 April 2006 pukul 3.04 petang, saya telah dihubungi oleh Haji Ilyas Bin Abu Bakar, Timbalan Pengerusi Lajnah Hal Ehwal Pengguna PAS Negeri Johor dan beliau telah memaklumkan kepada saya melalui maklumat yang beliau telah perolehi daripada pejabat kerajaan bahawa proses pembinaan jambatan untuk menghubungkan Malaysia dengan Singapura telah dibatalkan.

Pukul 3.41 petang pada hari yang sama, saya telah mula menerima panggilan telefon daripada wakil media bahasa mandarin di Johor untuk membuat ulasan tentang keputusan kerajaan ini.

Selepas daripada itu, saya banyak menerima SMS dan panggilan telefon yang bukan sekadar mengucapkan tahniah di atas kejayaan mendesak kerajaan supaya jangan tunduk kepada tuntutan Singapura tetapi ada juga yang memberikan perancang kepada saya dan juga PAS untuk terus berjuangan untuk kepentingan rakyat.

Ada yang bertanya kenapa saya tidak mengemaskini blog untuk saya membuat komentar terhadap tindakan ini. Sedangkan sebelum ini telah beberapa kali saya telah membuat kenyataan media untuk menegur kerajaan terhadap tindakan mereka yang seolah-olahnya mahu tunduk kepada tuntutan tambahan Singapura.

Sebenarnya, saya memang sengaja berbuat sedemikian rupa untuk saya mendengar terlebih dahulu ulasan yang akan dibuat oleh dan jawapan sebenar yang akan dibuat oleh kepimpinan negara khususnya.

Insya Allah komen tersebut akan saya nyatakan sedikit masa nanti.


No comments: