11 July 2006

MENZIARAHI KELUARGA TAHANAN ISA DI JOHOR

Posted by Picasa
Pada 9 Julai 2006, kira-kira pukul 5.00 petang, Jawatankuasa Pemuda BA Johor telah berjaya mengadakan pertemuan dengan isteri-isteri kepada tahanan ISA yang sebelum ini telah dituduh terlibat dengan kumpulan subversif dan kemilitanan yang mana dikatakan akan menggugat kestabilan dan keharmonian negara.
Saya, Sdri Nurin, Sdr Jalil dan beberapa orang lagi daripada Pemuda BA telah turut sama hadir dalam pertemuan ini.
Banyak perkara yang dapat dikongsi bersama dengan mereka. Bayangkan, ada diantara mereka yang telah lebih 5 tahun tidak dapat bersama suami tersayang. Khabarnya, ada diantara tahanan-tahanan ini sudah mula menghadapi tekanan perasaan dan mental. Mereka tidak bersalah tetapi ditahan di dalam keadaan tanpa dibicarakan.
Pemuda BA Johor telah bersetuju untuk membantu keluarga ini dengan semampu yang boleh. Bagi Pemuda BA Johor, apapun pertuduhan yang dilontarkan kepada mereka mestilah melalui proses perundangan yang betul, sekiranya mereka bersalah, dakwa mereka di mahkamah, bukannya ditahan seperti ini.
Mereka juga mempunyai isteri, anak-anak yang sedang membesar dan memerlukan kasih sayang sayang seorang bapa bagi membimbing mereka di dunia & akhirat.
Khairul Faizi Ahmad Kamil
Pengerusi Pemuda BA Negeri Johor
Pengerusi Badan Kebajikan Keluarga Tahanan ISA Negeri Johor

No comments: