23 March 2006

SIKAP DATUK YAHYA A. JALIL SANGAT DIPUJI

Kenyataan Media
(21 Mac 2006)

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) mengucapkan syabas dan tahniah kepada seorang rakyat Malaysia dan anak Johor yang dilihat sangat berani untuk mengambil risiko di atas kenyataannya mengenai isu pembinaan jambatan Malaysia Singapura seperti yang disiarkan di dalam Mingguan Malaysia pada 19 Mac 2006 baru-baru ini.

Kenyataan yag dibuat oleh Pengarah Urusan Gerbang Perdana Sdn Bhd, Datuk Yahya A. Jalil, yang merupakan kontraktor utama pembinaan jambatan ini dibuat walaupun beliau sedar bahawa pelbagai risiko yang beliau perlu hadapi termasuklah mpenarikkan semula projek tersebut.

Walaupun syarikat beliau telah dianugerahkan projek mega ini namun dalam soal kepentingan rakyat Malaysia beliau telah menyatakan bahawa ;

“Sebagai rakyat Malaysia dan anak kelahiran Johor saya tidak rela dan saya sanggup mati untuk tanah air daripada menyerahkan martabat, maruah dan kedaulatan Negara ini”.

“Ruang udara dan pasir adalah simbolik kepada kedaulatan tanah air ini. Mengapa perlu diperdagangkan?. Saya tidak sanggup untuk melihat ini berlalu. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya.”

Sikap yang ditunjukkan oleh beliau seharusnya diteladani oleh rakyat Malaysia khususnya mereka yang selama ini hanya mengharapkan sebarang bentuk projek kerajaan sehingga sanggup mengiakan apa jua tindakan kerajaan UMNO/BN walaupun akhirnya ia memberikan kesan buruk sehingga menjahanamkan agama, bangsa dan negara.

DPPNJ mendoakan agar Datuk Yahya A. Jalil akan terus menjadi rakyat yang berani bersuara untuk masa depan negara dan kepentingan rakyat yang semakin hari semakin rosak disebabkan tangan-tangan pemimpin UMNO/BN.

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor


1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.