25 January 2010

Kenyataan Media :- MENGECAM TINDAKAN BLOGGER YANG MENGHINA ALMARHUM SULTAN ISKANDAR IBNI AL-MARHUM SULTAN ISMAIL

KENYATAAN MEDIA
(25 Januari 2010 , 9 Safar 1431)
No rujukan : PAS/DPP.12/2.07(04/10)

TAJUK

MENGECAM TINDAKAN BLOGGER YANG MENGHINA ALMARHUM SULTAN ISKANDAR IBNI AL-MARHUM SULTAN ISMAIL

Saya mewakili Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) mengecam tindakan seorang blogger yang telah menggunakan media maya untuk membuat penulisan bertajuk “Dah mampos buat cara mampos la” yang telah disiarkan di dalam blog http://adukataruna.blogspot.com/ yang cukup menghiris hati Kerabat Di Raja Johor dan rakyat Johor secara keseluruhannya. Walaupun ‘posting’ tersebut telah dibuang daripada laman blog tersebut dan disusuli dengan permohonan maaf blogger yang menggelarkan dirinya Aduna Teruna namun penulisannya cukup biadab tanpa tatasusila dan adab.

Aduka Teruna telah menulis :-

“Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesis stupid”

Sebagai anak jati Johor, saya cukup kecewa dengan sikap dan tindakan blogger tersebut dan menggesa agar siasatan segera perlu dilakukan dan tindakan perlu di ambil terhadap beliau kesalahan tersebut adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan. Melalui penulisan rakan-rakan blogger saya yang lain juga tidak bersetuju penulisan yang telah dibuat Aduka Teruna yang dilihat sebagai keterlaluan.

Saya juga menyokong tindakan segera Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, yang mangkat pada hari Jumaat yang lalu.


Sekian

PEMUDA PENGGERAK PERJUANGAN

Yang benar,


KHAIRUL FAIZI BIN AHMAD KAMIL
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
http://minda-kembara.com/
http://www.facebook.com/khairul.faizi1
Tel : 019-7701830

2 comments:

Pemuda Senggarang said...

http://guttermalaysia.blogspot.com/2010/01/sultan-of-johor-is-dead-bravo.html

Blogger ini lebih teruk dari Aduka Taruna. Dia hina Allah, Sultan Johor dan Islam!

Pemuda PAS Johor, sila kutuk tindakan ini! Sila segera buat laporan Polis!

Jangan hanya perbuatan Melayu berani diambil tindakan, tapi perbuatan bangsa asing dibiarkan.

Anonymous said...

saya sokong Pemuda Senggarang... berkali2 saya baca nukilan dia yg nyata2 menghina seluruh umat Islam di dunia. Tolong ambil tindakan sewajarnya.