12 August 2010

Timbalan Perdana Menteri Perlu Henti Mengganggu Siasatan Polis

KENYATAAN MEDIA
12 Ogos 2010, 2 Ramadhan 1431

(No rujukan : PAS/DPP.12/2.07(16/10)

TAJUK

Timbalan Perdana Menteri Perlu Henti Mengganggu Siasatan Polis

Assalamu’alaikum dan salam perjuangan,

1. Isu penggunaan gambar Sultan Johor di dalam kain rentang yang kononnya diterbitkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Johor telah mendapat liputan yang cukup meluas sehinggakan pelbagai kenyataan telah dibuat pelbagai pihak.

2. Muka hadapan Sinar Harian menyiarkan berita tentang tindakan Polis yang telahpun melakukan penyiasatan terhadap 39 individu yang terdiri daripada mereka yang mempunyai mesin pencetak, ahli politik dan orang awan bagi membantu penyiasatan polis.

3. Arahan tersebut telah dikeluarkan oleh Ketua Polis Johor iaitu Datuk Mohd Mokhtar bin Shariff yang mahukan siasatan dilakukan di bawah Akta Hasutan.

4. Sembilan laporan polis telahpun dibuat oleh pelbagai pihak dan polis telahpun memulakan siasatan namun agak mengejutkan apabila Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengeluarkan kenyataan meminta agar kepimpinan Pakatan Rakyat negeri Johor memohon maaf kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar berikutan tindakan mereka mengaitkan baginda dalam satu program politik di Batu Pahat baru-baru ini.

5. Kenyataan ini menunjukkan bahawa Muhyiddin terlebih awal membuat keputusan sedangkan pihak polis masih lagi membuat penyiasatan dan Ketua Polis Johor menyatakan bahawa siasatan yang sedang dijalankan tidak boleh didedahkan.

6. Sebagai seorang Timbalan Perdana Menteri sepatutnya Muhyiddin tidak bertindak melulu menggesa mana-mana pihak memohon maaf sedangkan keADILan Johor telah pun menafikan bahawa mereka telah menaikkan kain rentang tersebut dan disusuli dengan laporan polis yang telah dibuat.

7. Muhyiddin perlu menunggu hasil siasatan polis sebelum melemparkan tuduhan seumpama ini kepada mana-mana pihak terutamanya kepada PR.

8. Saya juga menggesak agar pihak polis mengambil tindakan terhadap Muhyiddin dan mana-mana pihak yang telah mengganggu siasatan yang sedang dilakukan pada ketika ini.

Sekian, wassalam.

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil

Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor

12 Ogos 2010 / 2 Ramadhan 1431

1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK