19 August 2010

Kenyataan Media DPPNJ - Bonus Untuk Kakitangan Awam Johor

KENYATAAN MEDIA
19 Ogos 2010, 9 Ramadhan 1431
(No rujukan : PAS/DPP.12/2.07(18/10)

TAJUK

Kerajaan Johor Wajar memberikan Bonus kepada kakitangan Awam yang berkhidmat di bawah kerajaan negeri


Assalamu’alaikum dan salam perjuangan.

1. Saya ingin mengucapkan tahniah kepada kakitangan awam negeri Pulau Pinang kerana bakal menerima bonus Hari Raya daripada kerajaan negeri tidak lama lagi sebelum menjelangnya Idil Fitri.

2. Sudah tentu ia adalah khabar gembira kepada kakitangan yang telah memberikan komitmen yang terbaik selama ini untuk membangunkan negeri.

3. Sama ada banyak atau sedikit jumlahnya bukanlah menjadi persoalannya tetapi ia adalah satu pemberian daripada kerajaan yang prihatin dengan kakitangannya.

4. Lebih-lebih lagi kerana kerajaan Pulau Pinang yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat berhadapan dengan pelbagai halangan dan birokrasi daripada Kerajaan Persekutuan masih lagi mampu untuk mengeluarkan saguhati kepada kakitangannya.

5. Kesemua 3,577 kakitangan awam di Pulau Pinang akan menikmati bonus istimewa RM400 bagi menyambut Aidilfitri yang membabitkan perbelanjaan sebanyak RM 1.5 juta diluluskan oleh exco kerajaan negeri Pulau Pinang semalam dan pembayaran RM400 itu akan dibuat pada 3 September ini, iaitu kira-kira seminggu sebelum Aidilfitri.

6. Sekiranya jumlah yang sama diberikan kepada kakitangan awam di Johor bermakna kerajaan Johor hanya perlu mengeluarkan sebanyak RM 2.4 juta sahaja kepada kakitangan awamnya yang dianggarkan berjumlah seramai hampir 6,000 orang.

7. Saya percaya bahawa kakitangan awam yang berkhidmat dengan kerajaan negeri Johor sudah tentu mengharapkan agar kerajaan Johor dapat mengambil langkah yang sama untuk memastikan bahawa bebanan dapat dikurangkan dengan kenaikan harga barang ketika ini.

8. Pemberian bonus ini akan membuktikan bahawa kerajaan Johor tidaklah berada di dalam situasi ekonomi yang membimbangkan seperti mana yang sedang dibuktikan oleh Felda dengan memberikan bonus kepada peneroka walaupun terdapat maklumat bahawa Felda berkemungkinan akan berhadapan dengan bankrap.

Sekian, wassalam

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK