09 July 2006

KARAOKE SEMPENA HARI KOKURIKULUM SEKOLAH

Saya telah hadir ke sebuah sekolah di Kluang yang mana kebetulan saya adalah merupakan bekas pelajar sekolah ini dan anak saya yang pertama pun bersekolah di sekolah yang sama.

Semalam sekolah ini mengadakan program hari Kokurikulum dan secara keseluruhannya program ini berjaya. Namun saya agak terkilan kerana terdapat acara karaoke untuk pelajar yang disediakan (rujuk gambar).

Sekali pandang seumpama mini konsert, lagu-lagu yang dinyanyikan (saya sempat mendengar 3 buah lagu) tidak membayangkan sebagai jati diri seorang pelajar melayu/muslim yang dahagakan ilmu.

Hari ini heboh dengan masalah disiplin pelajar sekolah, apakah dengan karaoke seperti ini mampu mengurangkan dan menghapuskan masalah ini?.

Saya bercadang untuk bertemu dengan guru besar sekolah tersebut dan beberapa teguran dan padangan akan disampaikan untuk kebaikan bersama.

Wassalam

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
 Posted by Picasa

No comments: