11 July 2006

KEMALANGAN MAUT DI JALAN RENGAM -KLUANG

Posted by Picasa
Kemalangan ini berlaku lebih kurang pada pukul 6.15 petang semalam. Sebuah lori yang sarat dengan kayu balak yang dikatakan melebihi muatan telah terlibat dalam kemalangan ini. Sebuah kereta yang cuba mengelak daripada melanggar belakang lori tersebut ditimpa kayu balak tersebut. Kayu-kayu tersebut telah menghempap kereta tersebut dan menyebabkan pemandu dan penumpang kereta telah meninggal dunia ditempat kejadian.
Semasa kejadian tersebut, saya hanya dijarakkan dalam masa 10 saat dari tempat kejadian dan dari arah bertentangan. Saya tidak dapat bayangkan sekiranya saya tercepat 10 saat daripada masa perjalanan tersebut.
Sesungguhnya Allah penentu segalanya, masih ada masa untuk saya terus hidup. Masih ada masa untuk saya bertaubat dan beribadat.
Wallahu alam

No comments: