19 June 2008

TERBITAN TERBARU LAJNAH TARBIYYAH DPPNJ


ALHAMDULILLAH, Syukur kita ke hadrat Allah Azza wa Jalla yang telah memberi keupayaan kepada Lajnah Tarbiyyah & Latihan Perkaderan DPPNJ dalam usaha menerbitkan Siri Risalah Tarbiyyah Islamiyyah Harakiyyah.

Jika sebelum ini Lajnah Tarbiyyah ada menerbitkan sebuah buku bertajuk “PERANAN NUQABA’ DALAM MENJANA KEBANGKITAN POLITIK SEMASA”. Maka kali ini, Lajnah Tarbiyyah dalam usaha menyebar dan memantapkan usaha pentarbiyyahan, berjaya menerbitkan sebuah Audio CD bertajuk “CIRI-CIRI & TANGGUNGJAWAB NUQABA’”

Penerbitan dalam bentuk Audio CD ini adalah sebagai satu usaha menyebarkan penerangan Tarbiyyah Islamiyyah Harakiyyah bagi ahli pemuda khususnya kepada para NUQABA’. CD ini menyentuh berkenaan tanggungjawab dan sifat-sifat penting yang perlu ada pada para NUQABA’.

Setiap Naqib yang dilantik oleh DPPNJ seharusnya memiliki CD ini bagi menambah ilmu berkaitan tugas mereka sebagai Naqib. CD ini juga sesuai didengar dan dimiliki oleh saf kepimpinan pemuda setiap peringkat.

Lajnah Tarbiyyah DPPNJ memberikan penekanan yang lebih kepada para Nuqaba’ kerana Nuqaba’ adalah ejen yang penting kepada proses pentarbiyyahan di setiap peringkat kawasan masing-masing. Nuqaba’ menjadi contoh kepimpinan kepada ahli-ahli Usrah dan Nuqaba’ juga adalah pembimbing mereka.

CD ini adalah rakaman ceramah oleh Ust Ibrahim al-Banjari pada satu program Tamrin Nuqaba’ yang diadakan di Balai Islam Pt. Ismail, Benut baru-baru ini. Beliau mengupas tanggungjawab NUQABA’ berdasarkan firman Allah yang terkandung dalam al-Quran al-Karim, Surah al-Maa’idah ayat 12.

Ust Ibrahim al-Banjari adalah EXCO Dewan Pemuda PAS Negeri Johor yang juga Timbalan Pengerusi Lajnah Tarbiyyah & Latihan Perkaderan DPPNJ. Beliau aktif dalam dunia pentarbiyyahan samada di peringkat Kampus atau peringkat Jamaah Islamiyyah PAS khususnya di negeri Johor. Beliau juga seorang pendakwah dan banyak mengajar ilmu agama di masjid-masjid dan surau-surau di sekitar Johor Bahru. Beliau juga adalalah seorang bloggers, kita boleh layari http://tarbiyyahibnumasran.blogspot.com

CD ini dijual mengikut harga pasaran iaitu RM 5.00 per satu. Anda boleh dapatkan CD ini dengan menghubungi :-

1. Ust Zulhelmei 013-762 8063

2. Ust Azam Razak 019-772 6659

3. Sdr Khalim Sakib 019-772 2300

No comments: