06 May 2007

Muktamar DPPNJ Bermula!

Batu Pahat 5 Mei - Dewan Pemuda Pas Negeri Johor memulakan Muktamar Tahunannya pada malam ini di Hotel Garden, Batu Pahat, Johor. Malam ini lebih tertumpu pada program perasmian selain ucaptema yang disampaikan oleh Ketua DPPNJ, Sdra Khairul Faizi b Ahmad Kamil.

Muktamar DPPNJ kali ini dirasmikan oleh Tn Haji Mahfuz bin Omar, AJK Pas Pusat. Antara tetamu kehormat yang hadir adalah wakil Dewan Pemuda Pas Pusat Sdr Taufik b Abd Gani, Sdra Mazlan Aliman selaku Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Tn Haji Aminulhuda, timbalan Pesuruhjaya Pas Johor beserta Tn Haji Atan Gombang, Ustaz Abdullah Husin, Ketua Dewan Ulama Pas Johor, Puan Hajah Atiah, Ketua Dewan Muslimat Pas Johor, Dr Ramli Md Kari, ADUN Senggarang, dan juga ketua Angkatan Muda PKR, Sdri Nurin Aina bt Abdullah.

Program MUktamar bermula dengan perbarisan oleh anggota Unit Amal Johor beserta paluan kompang. Tn Haji Mahfuz berkesempatan membuat pemeriksaan ke barisan anggota Unit Amal.

Seterusnya nyanyian lagu tema PAS beserta lagu Amalulillah. Tn Haji Aminulhuda mengambil tempat sebagai pemberi ucapan pertama disusuli dengan wakil dewan pemuda pas pusat.

Saudara Khairul Faizi seterusnya menyampaikan ucaptema kali ini yang membawa tema Membina Keyakinan, Menjana Kemenangan. Diakhiri dengan ucapan perasmian oleh Tn Haji Mahfuz.

Penutup program perasmian ini diserikan dengan tayangan khas. Muktamar ditangguh dan disambung keesokan hari.

No comments: