26 January 2009

HANYA 20 ORANG SAHAJA YANG HADIR DARIPADA 28 ADUN BN?

Secara tiba-tiba Adun Bota, Perak telah masuk PKR & meninggalkan UMNO! Dewan Pemuda Pas Johor merakamkan ucapan tahniah kepada beliau. Y.B Khairi Jamaludin serta wakil rakyat BN yang lain turut dijemput untuk masuk ke dalam Pakatan Rakyat. Ini adalah kerana ruang & peluang adalah lebih cerah bersama dengan Pakatan Rakyat.

Utusan melaporkan, hanya 20 orang sahaja yang hadir daripada 28 Adun BN dalam Mesyurat UMNO, menimbulkan tanda tanya, sedangkan menurut pengetahuan Y.B Pas Idham Halim, Adun Titi Serong, Perak kebanyakan ADUN memang berada di kawasan masing-masing dan yang pastinya berada di dalam negara bukannya di luar negara.

Alasan dan laporan mereka berada di luar negara adalah mengelirukan dan alasan yang disifatkan sengaja diada-adakan bagi melindungi alasan sebenar bahawa mereka yang tidak hadir memang sudah tidak sayangkan lagi UMNO dan sekaligus merasakan tidak penting untuk mengajak kembali Dato' Nasharuddin ke pangkuan parti.

Desas-dasus mengenai ada lagi beberapa orang lagi ADUN UMNO akan meninggalkan partinya sedang bertiup kencang di Negeri Perak. Malah Y.B Idham Halim sendiri menerima panggilan telefon bertanyakan siapakah mereka yang dimaksudkan dan ke parti mana pula mereka akan masuk PAS atau PKR ?

Kalau alasan kekalahan dalam pertandingan dalam perebutan Ketua Bahagian UMNO banyak melihat kepada ADUN Lintang,
Yb Datuk Ahamad Bin Pakeh Adam yang kalah kepada pencabarnya. Beliau yang dianggap sebagai bapa kepada UMNO Perak dan seorang vateren cukup dihormati. Ucapannya dalam sidang yang lepas adalah teguran yang membina dan dengan suatu semangat setia kawan yang tinggi.

Sudah sampai masanya ADUN Batu Kurau yang sudah tidak boleh berfungsi dengan keilmuan Islamnya kalau terus berada dalam UMNO. Bayangkan dalam Sidang DUN yang lalu Dato' Najmuddin Alias semacam menyebelahi PR dengan banyak berdiam diri. Oleh itu Dato' dijemput untuk berjuang bersama kami Parti Islam Semalaysia.


No comments: