13 August 2006

KENAPA KHAIRY PERLU JUAL SAHAM?

Posted by Picasa



















Mingguan Malaysia, 13 Ogos 2006, Muka Hadapan

Tajuk : Khairy jual semua -- 10.2 juta saham ECM Libra Avenue pada harga 65 sen

KUALA LUMPUR 12 Ogos – Naib Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin telah menjual semua sahamnya sebanyak 10.2 juta saham yang mewakili 1.23 peratus ECM Libra Avenue Bhd., sebuah syarikat pelaburan dan broker saham, demikian diumumkan hari ini.

Khairy menjual sahamnya pada harga 65 sen sesaham semalam. Beliau membelinya pada harga 71 sen sesaham pada Disember tahun lepas.
Pengerusi ECM Libra Avenue Datuk Kalimullah Hassan Masheerul Hassan juga telah mengurangkan kepentingannya dalam syarikat itu kepada 40 juta saham atau 4.8 peratus dalam syarikat dan kini tidak lagi dianggap pemegang saham utama, menurut laporan mingguan perniagaan The Edge.
Kalimullah, seorang daripada pengasas syarikat itu, juga membuat keputusan untuk menjual semalam dan melupuskan 16.26 juta saham, juga pada harga 65 sen sesaham.
Sebanyak 26,467,220 saham milik Khairy dan Kalimullah dibeli oleh Hikkaya Jaya Sdn. Bhd., sebuah anak syarikat AmcorpGroup Bhd., membabitkan jumlah keseluruhan RM17.2 juta
.
Faizi : Eh! Tiba-tiba nak jual saham ni apa cerita pulak? Tindakan 'bijak' Khairy ini bukannya akan menutup kelemahannya tetapi akan membongkar lagi kepincangannya. Kalau beliau berada diposisi yang benar tak perlu la nak jual saham tu...

No comments: