12 August 2006

KETIDAK KETERBUKAAN KETUA PEMUDA UMNO TERSERLAH

Kenyataan Media
(12 Ogos 2006)
No Rujukan : PAS/DPP.12/2.07(49/06)

TAJUK :

KETIDAK KETERBUKAAN KETUA PEMUDA UMNO TERSERLAH

Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) melihat bahawa kenyataan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (Berita Harian, 12 Ogos 2006) bahawa Pergerakan Pemuda Umno bertegas tidak akan memberi tempat kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk kembali ke pangkuan Umno walau apa cara sekalipun yang dilakukan olehnya atau pihak lain membuktikan ketidak keterbukaan beliau sebagai seorang pemimpin UMNO.

Beliau menyatakan bahawa tidak timbul soal membawa masuk semula Anwar kerana beliau sudah banyak melakukan kesilapan terhadap Umno dan adalah tidak benar Pemuda menyokong kemasukannya semula kerana DSAI sudah ditolak oleh ahli serta rakyat.

Apakah sandaran hujah yang digunakan oleh beliau bahawa DSAI telah ditolak oleh ahli dan rakyat?. Pernahkah satu kajian atau soal selidik dibuat bahawa DSAI tidak diterima oleh golongan ini?. Ini menyerlahkan cara berfikir beliau selaku Menteri Pelajaran Malaysia yang semakin merosakkan sistem pendidikan Negara.

Kenyataan beliau ini sebenarnya membuktikan bahawa UMNO kini tersepit dan terhimpit dengan masalah dalaman sehingga menakutkan mereka.

Ini dibuktikan dengan kenyataan Naib Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaludin bahawa pergolakan dalaman Umno akan memudahkan tugas pembangkang untuk menagih sokongan rakyat bagi mencapai cita-cita perjuangan mereka.

Beliau menyebut bahawa pembangkang tak perlu buat apa-apa jika Umno dalam keadaan tidak menentu. Beliah menyarankan pemimpin dan anggota Umno mengutamakan perpaduan dan berusaha mengelak sengketa dalaman parti itu.(BERNAMA, 11 Ogos 2006)

Ketakutan dan kebimbangan UMNO ini perlu dilihat sebagai peluang bagi PAS/BA untuk meyakinkan rakyat terhadap perjuangannya seterusnya memberikan mandat kepada PAS/BA di dalam pilihanraya Umum akan datang.

Sekian, wassalam

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
019-7701830 /013-7257085
http://dppnjohor.blogspot.com/

No comments: