18 December 2006

KESIAN PAK LAH...

Posted by Picasa Sumber : Laman web PAS kawasan Parit Buntar
“ Malunya ada Perdana Menteri macam ni”. Itulah jawapan yang diberi oleh beberapa orang yang ditemui di sini, bagi mengulas kehadiran Pak Lah dalam Anugerah Filem India Global-Gifa di ibu kota baru-baru ini.
Lebih memalukan lagi apabila Pak Lah sebagai Perdana Menteri negara Islam Hadhari menyampaikan anugerah kepada Bipasha Pasu artis simbol seks Bollywood nombor 1 di India yang memenangi kategori Artis Wanita Terbaik.
Lebih menyedihkan kita, Pak Lah yang berjawatan Perdana Menteri sebuah negara yang merdeka berjalan keseorangan tanpa pengiring ke atas pentas semasa menyampaikan anugerah ini.
Bayangkanlah betapa Perdana Menteri diperlaku sebegini dalam negara sendiri di majlis yang meraikan artis luar bukan artis tanahair. Seorang pemerhati politik di sini berpendapat, Pak Lah sepatutnya tidak menghadiri program sebegini bagi menjaga maruahnya sebagai Perdana Menteri.
Cukuplah Rosmah Mansor isteri TPM yang juga Penaung Gifa beria-ria meraikan artis-artis Bollywood. Cukuplah Menteri-Menteri melepaskan keinginan berlawan bola dengan artis-artis Bollywood.
Perdana Menteri tak perlulah ikut sama macam mereka. Apa yang menghairankan kita di manakah penasihat-penasihat Perdana Menteri ?. Berilah nasihat kepada Pak Lah mana majlis yang seorang Perdana Menteri boleh pergi dan mana majlis yang seorang Perdana Menteri tak perlu pergi. Sebagaimana dimaklumi, artis-artis Bollywood ini terkenal dengan kesombongannya. Justeru, mengapakah terlampau berlebihan meraikan mereka sehingga Perdana Menteri pun turut sama meraikannya.
Memetik kata-kata seorang penduduk yang ditemui, “ artis-artis Bollywood pun terkejut tengok pemimpin nombor 1 negara kita boleh datang ke majlis depa. Kat negara lain tak pernah depa tengok macam tu. Nampak macam hebat sangat la depa”.

1 comment:

Anonymous said...

iskh...nak malu pun xsampai hati..
xlayak utk rasa malu sbb dia.. =)