17 October 2008

Gambar Peristiwa Perobohan Rumah Di Kampung Baru Plentong Tengah

Ketua Pemuda PAS Johor sedang mendapatkan maklumat dan bertanya khabar terhadap penduduk di Kampung Baru Plentong Tengah.
Rumah pertama yang telah dirobohkan di Kampung Baru Plentong Tengah semalam. Rumah-rumah kosong menjadi sasaran pihak pemaju yang dibantu oleh pihak polis untuk dirobohkan.
Proses perobohan rumah diteruskan walaupun pemaju dapat melihat sendiri titisan airmata daripada penduduk terutamanya kanak-kanak yang tidak berdosa.

Rundingan terus dijalankan walaupun pemaju sedang meruntuhkan beberapa buah rumah.
TNB ditugaskan juga untuk memastikan bahawa bekalan elektrik diputuskan.

Sdr Khairul Faizi, sdr Mazlan Aliman dan sdr Hamid Jammah sedang berbincang yang turut disertai oleh sdr Salman Hussin, wartawan Harakah Johor.

Ketua Pemuda disambut oleh wartawan di tapak perobohan rumah.

Wakil pemaju mengarahkan agar rumah ini dirobohkan sambil diperhatikan oleh sdr Khairul Faizi dan sdr Zabidi (Timbalan Ketua AMK Johor)

Ketua UMNO Cawangan UMNO Kampung Baru Plentong sedang menghubungi seseorang untuk membincangkan tindakan terhadap kes perobohan rumah ini.

Anjing dibawa untuk menakut-nakutkan penduduk.

Sdr Khairul Faizi sedang berbincang dengan Hasan Karim, Presiden Parti Rakyat Malaysia (PRM) yang juga merupakan peguam yang mewakili penduduk.

Sdr Khairul Faizi sedang mendapatkan maklumat daripada penduduk-penduduk Kampung Baru Plentong Tengah.

No comments: