21 August 2008

APAKAH RANCANGAN UMNO BAGI MENYEKAT ANWAR KE PUTRAJAYA?














Hari penamaan calon telah pun berlalu. Sekarang ini berlakunya kempen pilhanraya di Permatang Pauh. Sehari sebelum penamaan calon, telah berlakunya adengan sumpah oleh Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa telah diliwat oleh Anwar Ibrahim. Dahsyat sungguh! macam petir halilintar yang menyerang semua ahli & penyokong Pakatan Rakyat. Paling tidak kredit telah diberikan kepada UMNO/BN dengan adengan sumpah itu.

Namun sekarang adakah UMNO/BN akan berdiam diri . Najib sendiri boleh memikirkan nasibnya bila Anwar berjaya ke Putrajaya. Dalam gambar anda dapat lihat sokongan yang diterima oleh Najib bila datang ke Permatang Pauh. 4 ,5 orang je...mengikut laporan mStar Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak (tengah) berbincang sesuatu dengan anggota majlis qariah Masjid Permatang Pauh ketika beliau tiba untuk menunaikan solat Maghrib di Masjid itu di sini, malam tadi. Imam masjid berkenaan, Othman Mohamad Kunjoo memohon kepada Mohd Najib untuk pembinaan baru bagi menggantikan masjid yang sudah berusia 35 tahun itu kerana tidak lagi dapat menampung jemaah yang bertambah ramai serta keadaannya yang telah uzur

Namun apakah yang dibuat oleh UMNO/BN untuk menghalang Anwar? Berita hari ni pasal 2 Exco PKR di Perak ditangkap pasal Isu rasuah & Seks. Tulisan ini bukan ingin membela sesiapa, tetapi nampaknya UMNO berminat untuk menyerang PKR, setelah mendapati PKR ini mengancam kedudukan mereka.

Tapi kan, UMNO/BN ni kan selalu buat cerita bohong.Agak-agak lepas ni orang boleh percaya ke cerita bohong walaupun benar. Kalau pelbagai berita & cerita rakyat dah tak percaya, persoalan yang timbul sekali lagi, apakah yang UMNO / BN akan buat yang lebih dahsyat daripada itu?

Ini yang kita bimbang......................................

No comments: