14 August 2008

SEBELUM MELANGKAH KE PUTRAJAYA- TAPISAN GOLONGAN YANG IKHLAS AKAN BERLAKU!

Tulisan ini adalah merujuk mengenai perkembangan 100 hari Pakatan Rakyat memerintah di negeri-negeri Pakatan Rakyat, apabila Pemuda Pas melahirkan rasa kecewa terhadap 2 MB iaitu Selangor & Pulau Pinang.

Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Selangor, Mohd Sany Hamzan melahirkan rasa kecewa kerana setakat ini masih gagal menemui Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Begitu juga wakil Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang gagal menemui Ketua Menteri, Lim Guan Eng biar pun sudah beberapa kali menghantar surat untuk menemuinya.

Ini adalah merupakan tangga sebelum ke Putrajaya. Pelbagai ujian & mehnah yang merupakan neraca antara haq & batil akan berlaku. Ini semua adalah merupakan perancangan Allah. Ujianlah yang menunjukkan kepada kita sejauh mana keihklasan mereka kepada Islam atau tidak.. Ini adalah peraturan alam yang Allah jadikan . sepatutnya kita sebagai pejuang Islam tahu akan hakikat ini.

Ujian yang turun berupa pangkat & harta. Bagi mereka yang ikhlas kerana 2 perkara tersebut, mereka akan berusaha sedaya mungkin untuk mendapatkannya. Biarkan mereka untuk merebut itu semua.

Tapi bagi mereka yang ikhlas kerana Allah , ketahuilah bahawa Allah tidak akan habis & akan kekal buat selama-lamanya. Walaupun harta kita habis kerana perjuangan Islam, tapi kita ikhlas kerana Allah sudah pasti Allah akan menggantikan kepada para pejuang agamanya dengan harga yang mahal!

Sany menjelaskan lagi ....

"Saya melihat seperti ada masalah hubungan PAS dalam kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor dan hanya layak menjadi pemerhati di pinggiran," kata Mohd Sany.

Beliau juga berkata, ada di kalangan pemimpin KeADILan mendakwa kemenangan mereka kerana kekuatan sendiri dan bukan gadingan dengan PAS.

"Belum pilihan raya baik sahaja...bila dah menang ke mana perginya golongan muda mereka, lebih hairan lagi apabila ada menuduh PAS tidak bantu mereka masa pilihan raya.

"Masa sambutan 100 hari di Selangor tak ada satu pun bendera PAS digantung. Malah lebih mengecewakan lagi Dewan Pemuda nak jumpa Menteri Besar pun tak dapat.

"Pemimpin KeADILan kena sedar pemuda tidak rela PAS digunakan sebagai batu loncatan oleh mana-mana pihak termasuk KeADILan," katanya sebagai sokongan usul 'Memperkukuh Peranan PAS Dalam Pakatan Rakyat'.

Beliau juga berkata, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang memang mampu dan layak untuk menjadi Perdana Menteri

Tentu anda sendiri tahu apa pendirian kita dalam Pas sekarang! Saya tak sabar-sabar untuk menunggu perbahasan hangat esok!

No comments: