15 February 2006

Pembunuh Syafiqah dikenal pasti

Berita Harian : 15 Februari 2006

JOHOR BAHRU: Polis sudah mengenal pasti pembunuhan Syafiqah Mohd Borhan, 15, yang ditemui mati dalam longkang di Jalan Padi Huma 1, Bandar Baru Uda, 27 Januari lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Abdul Rahim Jaafar, berkata penjenayah terbabit akan ditahan tidak lama lagi.
Katanya, siasatan polis berhubung kes kematian pelajar Tingkatan Tiga Sekolah Menengah Perempuan Sultan Ibrahim (SIGS) itu menunjukkan perkembangan positif.
“Kami tidak mahu mendedahkan identiti penjenayah yang mempunyai beberapa rekod jenayah itu kerana masih dalam siasatan dan bimbang dia akan melarikan diri.
“Penjenayah yang dipercayai masih di bandar raya ini akan ditahan tidak lama hari lagi,” katanya.
Syafiqah yang hilang tiga hari ditemui mati dipercayai dirogol sebelum mayatnya dicampakkan ke dalam longkang jam 3.30 petang.
Mangsa dipercayai diserang ketika menunggu bas untuk ke sekolah.Abdul Rahim berkata, polis masih menunggu laporan Jabatan Kimia untuk mengetahui punca kematian mangsa.
“Patologi menunggu laporan Jabatan Kimia sebelum boleh memberikan pengesahan sama ada mangsa dirogol atau tidak,” katanya.
©The New Straits Times Press (M) Berhad
Faizi : Semoga Pembunuh Allahyarham Syafiqah akan segera titangkap dan dihukum!!!

No comments: