25 February 2006

RESPON TERHADAP PANDANGAN KLUANGMAN

Alhamdulillah, banyak cadangan dan pandangan daripada sahabat kita "Kluangman" yang terus menerus memberikan beberapa pandangan yang proaktif. Saya teringin untuk membuat sedikit respon terhadap perkara-perkara tersebut.

1. Kupasan Isu.

Melalui blog ini DPPNJ akan cuba untuk mengupas dan memdedahkan perkara-perkara yang berkait rapat dengan perkembangan politik dan hal ehwal semasa yang berlaku di negeri Johor. Ulasan mengenai isu-isu walalupun ia berlaku diluar Johor tetapi ia melibatkan kepentingan rakyat di negeri Johor sekiranya dilihat sangat bersesuaian untuk diberi perhatian oleh rakyat Johor juga akan dusentuh.

Keduanya, perkara yang berkaitan dengan agama dan sosial akan diberikan keutamaan seperti isu penghinaan terhadap karikatur Nabi Muhammad, masalah sosial di kalangan remaja dan kejadian jenayah.

Ketiga, masalah-masalah setempat yang dilihat dapat memberikan kesedaran kepada rakyat.

2. Laluan/akses ke laman web yang lain.

Insya Allah akan cuba diusahakan secepat mungkin. Kaedah Tranungkite.net rasa2nya yang sangat sesuai, apa pandangan?

3. Bagaimaana agaknya kalau PAS memerintah Johor khususnya di atas isu seni?

Jika nak ulas ni agak panjang jugak tapi itulah yang cuba dibuktikan melalui Jabatan Kesenian dan Sukan DPP Pusat serta Kerajaan Kelantan yang diperintah oleh PAS/BA. Tuan Guru Nik Aziz menjemput Mawi ke Kelantan untuk memberi tahu kepada rakyat bahawa PAS tidak menolak hiburan. Islam tidak menghalang hiburan tetapi ada beberapa perkara mesti kita patuhi dan perhalusi.

4. Angkatan Muda Keadilan (AMK) JOhor.

AMKJ dengan DPPNJ mempunyai hubungan yang baik. Kami sering mengadakan meyuarat & program bersama. Bulan April ini kami akan mengadakan Konvensyen kali pertama. Saya akan bincang dengan rakan2 AMKJ untuk turut sama dalam blog ini.

Terima kasih atas pandangan2 anda. Bila turun Kluang contact saya, boleh kita sembang2.

Wassalam

No comments: